Ateliers de conversation en français pour étudiants étrangers

Hall de la bibliothèque, tous les mardi et jeudi de 13h00 à 14h00

Pendant une heure, les bibliothécaires animeront ces ateliers, offrant aux étudiants étrangers l’opportunité d’échanger entre eux en langue française.

A partir du 3 novembre. Places limitées. Rendez-vous à la bibliothèque 15 min avant le début des ateliers, pour vous inscrire directement.

Workshops in french for foreign students
The academic library of the University of Paris 8 organizes conversation workshops in French for the international students, every Tuesday and Thursday, from 1 pm until 2 pm.
For one hour at a time the librarians will run these workshops, offering to international students the opportunity of a language exchange in French in order to practice and improve their language skills.
Limited places available. In case you are interested, be at the library 15 minutes before the beginning of each workshop, to register directly.

Contact
Lola Mirabail, Bibliothèque universitaire, Service communication et animation culturelle